אנטי וירוס מומלץ חינם – 6 תוכנות האנטי וירוס החינמיות הטובות ביותר ל-Windows

עבור חלק מאתנו, לשימוש ביתי והגנה בסיסית, אפשר להסתפר בתכנת אנטי וירוס חינם שהיא מומלצת. אבל, מי שעובד עם נתונים רגישים, מי שיש להם מספר מכשירים המחוברים יחד לכדי רשת מחשבים מקומית כמו גם מי שיש להם ילדים בגיל ההתבגרות הגולשים ברשת האינטרנט ללא הפסקה, במכשירי קצה שונים, בהחלט ייתכן שיעשו בחוכמה אם ישקיעו בהגנה מתקדמת שאפשר לקבל רק בתשלום.

 

איך נדע איזה אנטי וירוס מתאים לנו?

כדי לדעת אם אנטי וירוס חינם מספיק לנו או שמא עדיף שנרכוש הגנה של אנטי וירוס מומלץ בתשלום צריך להכיר את ההבדלים האופייניים בין תוכנות אנטי וירוס חינמיות לשירותי הגנת הסייבר בתשלום. בסקירה שלפניכם זו נעשה בדיוק את זה תוך שאנו עומדים על ההבדלים בין האפשרויות השונות. נרחיב אודות הפיצ'רים שמציעות רוב תוכנות אנטי וירוס חינם ונשווה אותן לאלה שניתן לקבל כאשר רוכשים מנוי לאנטי וירוס מומלץ בתשלום. 

תוכנת אנטי וירוס יכולה להגן על המחשב שלנו מפני תוכנות זדוניות, אשר עלולות להסב לו הרס. החדשות הטובות עבור מי שמעוניין ליהנות מאותן תוכנות אנטי וירוס, טמונות בעובדה שרבות מאותן התוכנות מוצעות בחינם (כך שאם רכשתם מחשב נייד בזול ולא מתחשק לכם להשקיע סכומים גבוהים על עזרים, אין ספק שזאת אופציה אטרקטיבית עבורכם), כך שכל מה שצריך לעשות בכדי ליהנות מהתועלות הרבות אותן הן טומנות בחובן, זה פשוט להוריד אותן.


חשוב שתדעו שיש מספר לא מבוטל של תוכנות אנטי וירוס חינמיות, לכן, כדאי לנצל את ההיצע ולבחור מתוכו את התוכנה האופטימאלית והאיכותית ביותר בנמצא.

 

אילו אופציות של אנטי וירוס חינמיים קיימות בשוק?

מלבד השאלה אילו אנטי וירוסים חינמיים קיימים בשוק, עלינו לדעת כיצד בדיוק אפשר להיעזר בהן. 

אופציה אחתאנטי וירוס חינמי עם אופציות מוגבלות. ברוב המקרים מדובר על תוכנות המספקות אך ורק סריקת וירוסים (כולל עדכון קבוע של רשימת הוירוסים) והגנות פשוטות למחשב. 

אופציה שנייה – חינם לתקופת זמן מוגבלת. הרעיון הוא שאנחנו יכולים ליהנות מהתוכנה אך לתקופה מוגבלת בלבד. לאחר מכן יש לשלם על התוכנה אם מעוניינים להשתמש בה. 

אופציה שלישית – אפשרות להשתמש בתוכנה בפי'צרים מסוימים, כאשר פיצ'רים אחרים עולים כסף. 

 

אנטי וירוסים חינמיים

להלן סקירה של 6 מתוכנות האנטי וירוס החינמיות המומלצות ביותר:

  1. Panda Free antivirus – תוכנת אנטי וירוס קלה ופשוטה לתפעול. היא מוצגת בצורה ברורה וידידותית למשתמש, כך שגם מי שמגדיר את עצמו כטכנופוב או משהו קרוב לזה, ידע איך להסתדר ממנה וכיצד ליהנות ממנה. אחוזי ההצלחה שלה בגילוי וירוסים הינם גבוהים במיוחד – כך שאם גם אתם מעוניינים להוריד תוכנת וירוס איכותית, יעילה ולא פחות חשוב מכך חינמית, אין ספק שהיא יכולה לענות על מלוא הצרכים והדרישות.
  2. Avast – תוכנת אנטי וירוס חינמית עם הצלחה גבוהה בזיהוי וירוסים. התוכנה כוללת בתוכה מגוון כלי עזר ותוכנות אבטחה, אשר חלק גדול מהם מוצע גם הוא בחינם. מלבד אנטי וירוס חינמי התוכנה כוללת גם אפשרות להגן על המחשב מפני פריצות, הגנה על המייל, הגנה למחשבים פרטיים ועסקיים ועוד.
  3. Kaspersky Security Cloud Free – תוכנת אנטי וירוס חינמית, אשר זכתה לקבל ציונים לא פחות ממושלמים, בבדיקות שונות שנערכו במטרה לבדוק את אחוזי ההצלחה שלה כולל חסימת תוכנות זדוניות. התוכנה כאמור מוצעת בחינם, היא נוחה ולא מורכבת לשימוש, אך יש לקחת בחשבון שאם נתקלתם בבעיה, לא תוכלו לקבל תמיכה.
  4. AVG AntiVirus Free – תוכנת אנטי וירוס חינמית, אשר קיבלה תוצאות טובות מאוד במבדקים שונים אשר בוצעו במטרה לבחון את יעילותה. מציעה אפשרות ליהנות מעדכון וירוסים יעיל ומשמעותי. מדובר בתוכנה מאוד פשוטה להתקנה ומאוד נוחה לשימוש. כוללת בין היתר אפשרות לסרוק את המחשב בכל פעם כשפותחים אותו וכן לצרכים ספציפיים. החיסרון המרכזי של תוכנה זו טמון בעובדה שבגרסה החינמית אין אפשרות ליהנות מהגנה על התוספים של הדפדפנים, מעבר לזה הביצועים שלה טובים.
  5. Sophos Home Free – תוכנת אנטי וירוס חינמית בעלת ביצועים טובים ואפשרות להפעלה נוחה מרחוק – מה שהופך אותה למתאימה גם עבור בעלי עסקים. אנטי וירוס חינם הכולל בין היתר אפשרות הגנה על שרתים, ויכולה לספק הגנה עבור יוזרים שונים. מתאימה להגנה על מחשב ביתי ועל מחשב עסקי, כאמור.
  6. Bitdefender Antivirus Free – תוכנה קלה ופשוטה להתקנה, מעולה לכל מי שמחפש תוכנה המבצעת סריקות נגד תוכנות זדוניות, מאבחן ומסירה אותן באופן עצמאי וללא צורך בהתערבות. התוכנה לא כוללת פיצ'רים ותוספות מיוחדות, אך היא בהחלט יכולה להיות מספקת עבור משתמשים רבים.

 

חשוב לציין כי מומלץ לבצע גיבוי למחשב למקרה בה תוכנת האנטי וירוס לא תצליח להתמודד עם התקיפה ומידע מהמחשב יימחק. 

ההבדל בין אנטי וירוס חינם לאנטי וירוס בתשלום

ההבדל העיקרי בין אנטי וירוס חינם לאנטי וירוס בתשלום הוא מגוון התכונות שכל אחת מן האפשרויות מציעה. אנטי וירוס חינמי מספק לך הגנה בסיסית, בעוד שאלו בתשלום מציעים תכונות נוספות לאבטחה מקיפה יותר.


מי שמשתמשים בסמארטפון רק כדי לבדוק דוא"ל, לקרוא חדשות ולצפות ב – YouTube או בנטפליקס מעת לעת, עשויים להסתפק בשירותים המוצעים בתכנת אנטי וירוס בחינם. 

עם זאת, מי שמשתמשים במחשב ככלי עבודה מרכזי, מאחסנים נתונים חיוניים בצורה דיגיטלית, או משתמשים במספר מכשירים טכנולוגיים חכמים המחוברים יחד לכדי רשת מקומית, עשויים לגלות שתכנת אנטי וירוס בתשלום היא השקעה מצוינת בבטיחות הדיגיטלית שלהם.


לאור האמור לעיל, אין תשובה חד משמעית לשאלה אם אנטי וירוס חינם עדיף על פתרון בתשלום, הכול תלוי, אז בואו נסתכל מקרוב על כל אפשרות.

 

תכונות בסיסיות של תוכנות אנטי וירוס חינמיות

המטרה העיקרית של כל אנטי וירוס חינמי היא לספק הגנת סייבר בסיסית. כלים נפוצים בחינם נגד תוכנות זדוניות (Malware) כוללים שתי פונקציות ליבה, אלו הן סריקה לפי דרישה והגנה בזמן אמת.


פונקציית סריקה לפי דרישה מאפשרת ליזום סריקת המכשיר לאיתור תוכנות זדוניות. מדובר בתכונה מרכזית של כל תוכנת אבטחת סייבר. על ידי מחיקת תוכנות זדוניות, תוכנות אנטיוירוס משאירות סיכוי קטן להאקרים להשיג את הנתונים שעל המכשיר ולהשתמש בהם לטובתם.


ככל שמדובר בהגנה בזמן אמת, תוכנת אנטיוירוס מומלץ חינמית עוקבת אחר המכשיר במהלך השימוש בו וחוסמת סוגים שונים של תוכנות זדוניות מלהדביק אותו. לדוגמה, חסימת תוכנות כופר מגינה מפני פושעי סייבר שמעוניינים לנסות להצפין נתונים וקבצים כדי להגיש דרישות כופר (הנתונים ישוחררו שוב לשימוש בתנאי שהכופר משולם).

 

האם אנטי וירוס חינם באמת עובד?

 באופן עקרוני כן, אבל יש לזכור שאנטי וירוס כזה יספק רק מינימום מוחלט של אבטחה. לכן, מי שמוכנים להשקיע בשכבת הגנה נוספת, ישקלו לבחור בפתרון אבטחת סייבר בתשלום.

חשוב לשים לב, מאיזה אתר אנחנו מורידים את התוכנה. עדיף לעשות זאת מהאתר של חברה המספקת אנטי וירוס חינם ולא מאתרים אחרים, שאינם קשורים אליה. 

 

תכונות של אנטי וירוס מומלץ בתשלום

  • אבטחה דיגיטלית היא נושא חם, ומספר פתרונות האנטי וירוס גדל במהירות תוך שהספקים מתחרים ביניהם. ספקי תוכנת אבטחת הסייבר המובילים מציעים פונקציונליות הגנה מעבר לסט התכונות הסטנדרטי של זיהוי והסרה, בפסקאות הבאות נפרט מעט על פיצ'רים אופייניים שתוכנות אנטי וירוס מובילות מציעות. 
  • בקרת הורים היא אחד הפיצ'רים המבוקשים בכל הקשור לאבטחת סייבר בתשלום. חשוב לדעת שפושעי סייבר מכוונים לילדים מכיוון שהם יודעים שילדים לעיתים קרובות אינם מזהים את הסכנה ואינם נמנעים ממנה. פיצ'ר בקרת הורים מאפשר לחסום אתרים מסוג מסוים, לא לאפשר העברת קבצים ונתונים רגישים (דוגמת סיסמאות ופרטי אשראי), ניתן לקבל התראות באימייל כאשר ילדים מנסים לגשת לתוכן בלתי הולם ועוד.

 

הגנה לא רק במחשב ולא רק מוירוסים רגילים 

הגנה מרובת מכשירים גם היא פיצ'ר מרכזי בכל תוכנת אנטיוירוס מומלץ בתשלום. אם אתם משתמשים בסמארטפון, מחשב נייח, מחשב נייד ומכשירים נוספים, נוח יותר להגן על כולם באמצעות תוכנה מרכזית אחת.

הגנה מפני גניבת זהות היא פיצ'ר חשוב של אנטי וירוס מומלץ בתשלום שבדרך כלל לא ניתן למצוא בתוכנת אנטי וירוס חינם. גניבת זהות מתרחשת כאשר מישהו גונב את המידע האישי ומשתמש בו כדי להשיג רווח כלשהו. ברבעון הרביעי של 2021 לבדו, 52.8 מיליון אנשים הושפעו מפרצות מידע שחשפו את המידע האישי שלהם. תוכנת אנטי וירוס בתשלום עוקבת אחר סוכנויות דיווח האשראי הגדולות, מזהה שימוש בשם בעל החשבון ומתריעה על פעילות חשודה.

חומת אש משודרגת היא חלק אינטגרלי של תוכנות אנטי וירוס מומלץ בתשלום. חומת אש היא גבול וירטואלי בין רשתות, היא המחליטה מה עובר בין רשתות שונות או בין מכשיר מסוים שלך לרשת (כולל רשת האינטרנט). חומת האש מנטרת ושולטת על נתונים נכנסים וחוסמת תעבורה זדונית, כגון תוכנות זדוניות והתקפות "דיוג" (Phishing attacks), ניסיונות לשכנע את המשתמש למסור מידע רגיש באמתלה כוזבת, כך למשל לשלוח התראה הנראית אמינה על בעיה החשבון הפייפל כדי לנסות להשיג את פרטי הגישה לחשבון.

יותר ויותר מכשירים משמשים אותנו דרך רשת האינטרנט, כך למשל תרמוסטט Wi-Fi, שואב רובוטי, שעון חכם ועוד. פתרון אבטחת סייבר בתשלום יכול להגן על כל המכשירים והגדג'טים שלנו בבת אחת.

רשת וירטואלית פרטית (VPN – Virtual Private Network) היא יתרון שמי שרוכשים הגנה של אנטי וירוס מומלץ בתשלום נהנים ממנו. רשת כזו מצפינה את תעבורת האינטרנט ומנתבת אותה דרך שרת מרוחק, כך מוסווית כתובת ה – IP ומתאפשרת פעילות אנונימית באמת.

 

ניהול סיסמאות ושירות לקוחות

מחקר של גוגל הראה שבשנת 2021, יותר מחמישים אחוז ממשתמשי האינטרנט השתמשו באותה סיסמה עבור מספר חשבונות מקוונים, מה שהוביל לסיכון גבוה יותר לגניבת זהות מאשר אם אנו משנים את הסיסמאות שלנו עבור כל חשבון משתמש. מנהלי סיסמאות מובנים, פיצ'ר בסיסי בתוכנות אנטי וירוס מומלצות רבות, עוזרים ליצור סיסמאות ייחודיות עבור כל אחד מהחשבונות המקוונים שלך.

 

החשיבות של שירות לקוחות לתוכנת האנטי וירוס

שירות לקוחות הוא דבר נוסף שמי שמסתפקים באנטי וירוס חינם צריכים להסתדר בלעדיו. חברות תוכנות אנטי וירוס בתשלום מציעות תמיכה ללקוחותיהם בין אם באמצעות דואר אלקטרוני, צ'אט חי או טלפון. מי שמשתמשים בתוכנת אנטי וירוס חינמית מוגבלים בדרך כלל לרשימת שאלות נפוצות ופורמים. 

החשיבות של אנטי וירוס ALL IN ONE

חיוני למצוא כלי אנטי-וירוס בתשלום המשלב את כל התכונות הנדרשות כדי להישאר מוגנים במהלך השימוש ברשת האינטרנט – אחרת, כל תכנת אנטי וירוס שתבחרו, לא תעשה את מלאכתה נאמנה. פתרונות אבטחת סייבר הכל באחד (All in One) משלבות אפליקציות למחשב שולחני ולנייד, כולל תוכנת אנטי וירוס לטלפונים אנדרואיד, אפליקציית Mac לשולחן העבודה המציעה הגנה נגד תוכנות זדוניות, אנטי-פישינג, VPN, חסימת מודעות מיידית ותמיכת לקוחות 24/7 בכל בעיות אבטחה.

 

איך מחליטים אם משתלם לקנות אנטי וירוס? 

  1. לנסות גירסה חינמית – כדאי לדעת שישנן תוכנות אנטי וירוס המציעות גרסה חינמית. ניתן לנסות את הגרסה החינמית ולהיווכח אם היא מספיקה לצרכינו. אם מגיעים למסקנה שרוצים להשתמש בפיצ'רים הזמינים רק למנויים בתשלום אפשר לשדרג.
  2. לנצל תקופת ניסיון – אפשרות נוספת היא לנצל הצעה לתקופת התנסות חינמית, כך אפשר להתקין אנטי וירוס מומלץ בתשלום, לנסות אותו למשך תקופה ולגלות אם התוכנה מספקת מענה טוב לכל הנחוץ לנו. אנטי וירוס חינם היא הגנה בסיסית מינימלית שכל אחד מוכרח שתהיה לו. הגנה רחבה יותר ייתכן ונדרשת לכם אם אתם משמשים בנתונים רגישים, פועלים ברשת בהיקף נרחב, מפעילים רשת של מכשירים המחוברים ביניהם ולרשת האינטרנט ועוד.  

על הכותב

אושר טבח

טכנאי מחשבים/איש מעבדה בעל העסק "אושר מחשבים" שפועל משנת 2000 ומספק פתרונות מחשוב עד הבית. אושר הוא "המומחה" בכל מה שקשור למחשבים וטכנולוגיה, לאחר תיקון של אלפי מחשבים שונים קשה מאוד להתקיל אותו בשאלה שעליה לא ידע לענות.